Centrum Relacji Międzynarodowych

Bezpłatne warsztaty dla pracowników z różnic kulturowych i komunikacji międzypokoleniowej

Data: 01.04.2022 Kategoria: Pracownicy

Zapraszamy pracowników na bezpłatne warsztaty stacjonarne na terenie kampusu Politechniki Wrocławskiej z następującej tematyki: 

  • Różnice kulturowe w obsłudze studenta zagranicznego w dziekanacie i biurze szkoły wyższej, 27 kwietnia 2022 (środa) godz. 8.30-14.30,
  • Komunikacja międzypokoleniowa - jak rozmawiać z pokoleniem BB, X, Y i Z? 28 kwietnia 2022 (czwartek) godz. 8.30-14.30.

REKRUTACJA TRWA DO 12 KWIETNIA. 

Dokumenty zgłoszeniowe:

Przed złożeniem dokumentów prosimy zapoznać się z warunkami uczestnictwa.

Wypełnione i podpisane dokumenty zgłoszeniowe należy przesłać pocztą lub złożyć osobiście w Dziale Współpracy Międzynarodowej bud. L 3 ul. Na Grobli 12, pok. 1.18, a także wysłać elektronicznie na adres marzena.kurdys@pwr.edu.pl.

W razie pytań, prosimy o kontakt: tel. 71 320 4884, marzena.kurdys@pwr.edu.pl.

Warsztaty będą realizowane w ramach projektu pt. "Międzynarodowe Centrum Politechniki Wrocławskiej - Uczelnia otwarta na nowe Kultury". Projekt finansowany przez Narodową Agencję Wymiany Akademickiej w ramach Programu Welcome to Poland (2020).

PROGRAMY I CELE WARSZTATÓW:

Warsztaty: Różnice kulturowe w obsłudze studenta zagranicznego w dziekanacie i biurze szkoły wyższej
termin: 27 kwietnia 2022 (środa) godz. 8.30-14.30. Szkolenie stacjonarne na PWr.
Celem szkolenia jest rozwijanie umiejętności profesjonalnej obsługi studentów z uwzględnieniem różnic kulturowych. Szczególna uwaga poświęcona będzie rozwijaniu świadomości uczestników w jaki sposób komunikować się ze studentami z innych nacji, aby budować dobrą atmosferę rozmowy i nie popełniać kluczowych błędów wynikających z różnic kulturowych.

PROGRAM:

  1. Różnice kulturowe w praktyce w środowisku akademickim:
    - 3 kluczowe kryteria różnicujące kultury,
    - określenie specyfiki naszej nacji jako punktu wyjścia do omawianych kultur,
    - znaczenie relacji społecznych czyli: dystansu społecznego, ceremonii, stosunku do czasu i terminowych zobowiązań.
  2. Specyfika obsługi studenta zagranicznego – charakterystyka
    wybranych profili kulturowych:
    - Ukraina, Białoruś, Rosja,
    - Hiszpania, Włochy,
    - Francja, Anglia, Niemcy,
    - Uzbekistan, Kazachstan,
    - Kenia, Zimbabwe,
    - Turcja,
    - Indie,
    - Japonia, Chiny.
  3. Sztuka nawiązywania kontaktu interpersonalnego ze studentem zagranicznym:
    - znaczenie „pierwszego wrażenia” w profesjonalnej obsłudze studenta
    - rola komunikacji werbalnej i niewerbalnej – słowa, postawa, mimika,
    tembr głosu, sposób poruszania się, kontakt wzrokowy a różnice kulturowe.
  4. Analiza najczęściej popełnianych błędów w obsłudze studentów z innych nacji:
    - komunikacja ze studentami z krajów arabskich i muzułmańskich,
    - profilaktyka trudnych sytuacji,
    - właściwa komunikacja w trudnych sytuacjach.
  5. Podsumowanie najważniejszych

Warsztaty: Komunikacja międzypokoleniowa – jak rozmawiać z pokoleniem BB, X, Y i Z?
Termin: 28 kwietnia 2022 (czwartek) godz. 8.30-14.30. Szkolenie stacjonarne na PWr.
Celem szkolenia jest doskonalenie ważnej umiejętności efektywnego komunikowania się z osobami z różnych pokoleń. Szczególna uwaga poświęcona zostanie porozumiewaniu się ze studentami i współpracownikami z pokolenia Y i Z.

PROGRAM:

  1. BB, X, Y i Z – 4 pokolenia w środowisku akademickim:
    - dlaczego czasami trudno jest się porozumieć osobom z różnych pokoleń?
    - cechy, wartości i potrzeby każdego pokolenia,
    - co kształtuje każde pokolenie i jak te różnice przekładają się na zachowanie studentów i współpracowników,
    - jak budować wzajemne zrozumienie i szacunek?
  2.  Jak pracownik uczelni powinien budować autorytet u studentów i współpracowników z pokolenia BB, X, Y i Z:
    - czego oczekują od pracownika uczelni studenci i współpracownicy z pokolenia BB, X, Y i Z,
    - 3 zasady budowania autorytetu u pokolenia Y i Z,
    - jak zachować się podczas rozmowy z osobami z pokolenia BB, X, Y i Z.
  3. Jak rozmawiać z pokoleniem BB, X, Y i Z:
    - używanie języka korzyści dostosowanego do każdego pokolenia,
    - operowanie faktami i konsekwencjami – konstruktywna informacja
    zwrotna dla pokolenia Y i Z,
    - FUO – jak wprowadzać zmiany w zachowaniu studentów i współpracowników bez wzbudzania negatywnych emocji,
    - 3 kroki docenienia studenta z pokolenia BB, X, Y i Z,
    - 5 najczęściej popełnianych błędów komunikacji z pokoleniem Y i Z.
  4. Podsumowanie szkolenia:
  5. wskazówek jak porozumiewać się z pokoleniem BB, X, Y i Z,
    określenie kluczowych punktów zapalnych.
Politechnika Wrocławska © 2024