Zapraszamy pracowników na bezpłatne warsztaty stacjonarne na terenie kampusu Politechniki Wrocławskiej z następującej tematyki:
- Różnice kulturowe w obsłudze studenta zagranicznego w dziekanacie i biurze szkoły wyższej, 27 kwietnia 2022 (środa) godz. 8.30-14.30,
- Komunikacja międzypokoleniowa - jak rozmawiać z pokoleniem BB, X, Y i Z? 28 kwietnia 2022 (czwartek) godz. 8.30-14.30.
REKRUTACJA TRWA DO 12 KWIETNIA.
Dokumenty zgłoszeniowe:
- Formularz zgłoszeniowy
- Deklaracja uczestnika projektu
- Dodatkowa zgoda na przetwarzanie danych osobowych
Przed złożeniem dokumentów prosimy zapoznać się z warunkami uczestnictwa.
Wypełnione i podpisane dokumenty zgłoszeniowe należy przesłać pocztą lub złożyć osobiście w Dziale Współpracy Międzynarodowej bud. L 3 ul. Na Grobli 12, pok. 1.18, a także wysłać elektronicznie na adres marzena.kurdys@pwr.edu.pl.
W razie pytań, prosimy o kontakt: tel. 71 320 4884, marzena.kurdys@pwr.edu.pl.
Warsztaty będą realizowane w ramach projektu pt. "Międzynarodowe Centrum Politechniki Wrocławskiej - Uczelnia otwarta na nowe Kultury". Projekt finansowany przez Narodową Agencję Wymiany Akademickiej w ramach Programu Welcome to Poland (2020).
PROGRAMY I CELE WARSZTATÓW:
Warsztaty: Różnice kulturowe w obsłudze studenta zagranicznego w dziekanacie i biurze szkoły wyższej
termin: 27 kwietnia 2022 (środa) godz. 8.30-14.30. Szkolenie stacjonarne na PWr.
Celem szkolenia jest rozwijanie umiejętności profesjonalnej obsługi studentów z uwzględnieniem różnic kulturowych. Szczególna uwaga poświęcona będzie rozwijaniu świadomości uczestników w jaki sposób komunikować się ze studentami z innych nacji, aby budować dobrą atmosferę rozmowy i nie popełniać kluczowych błędów wynikających z różnic kulturowych.
PROGRAM:
- Różnice kulturowe w praktyce w środowisku akademickim:
- 3 kluczowe kryteria różnicujące kultury,
- określenie specyfiki naszej nacji jako punktu wyjścia do omawianych kultur,
- znaczenie relacji społecznych czyli: dystansu społecznego, ceremonii, stosunku do czasu i terminowych zobowiązań. - Specyfika obsługi studenta zagranicznego – charakterystyka
wybranych profili kulturowych:
- Ukraina, Białoruś, Rosja,
- Hiszpania, Włochy,
- Francja, Anglia, Niemcy,
- Uzbekistan, Kazachstan,
- Kenia, Zimbabwe,
- Turcja,
- Indie,
- Japonia, Chiny. - Sztuka nawiązywania kontaktu interpersonalnego ze studentem zagranicznym:
- znaczenie „pierwszego wrażenia” w profesjonalnej obsłudze studenta
- rola komunikacji werbalnej i niewerbalnej – słowa, postawa, mimika,
tembr głosu, sposób poruszania się, kontakt wzrokowy a różnice kulturowe. - Analiza najczęściej popełnianych błędów w obsłudze studentów z innych nacji:
- komunikacja ze studentami z krajów arabskich i muzułmańskich,
- profilaktyka trudnych sytuacji,
- właściwa komunikacja w trudnych sytuacjach. - Podsumowanie najważniejszych
Warsztaty: Komunikacja międzypokoleniowa – jak rozmawiać z pokoleniem BB, X, Y i Z?
Termin: 28 kwietnia 2022 (czwartek) godz. 8.30-14.30. Szkolenie stacjonarne na PWr.
Celem szkolenia jest doskonalenie ważnej umiejętności efektywnego komunikowania się z osobami z różnych pokoleń. Szczególna uwaga poświęcona zostanie porozumiewaniu się ze studentami i współpracownikami z pokolenia Y i Z.
PROGRAM:
- BB, X, Y i Z – 4 pokolenia w środowisku akademickim:
- dlaczego czasami trudno jest się porozumieć osobom z różnych pokoleń?
- cechy, wartości i potrzeby każdego pokolenia,
- co kształtuje każde pokolenie i jak te różnice przekładają się na zachowanie studentów i współpracowników,
- jak budować wzajemne zrozumienie i szacunek? - Jak pracownik uczelni powinien budować autorytet u studentów i współpracowników z pokolenia BB, X, Y i Z:
- czego oczekują od pracownika uczelni studenci i współpracownicy z pokolenia BB, X, Y i Z,
- 3 zasady budowania autorytetu u pokolenia Y i Z,
- jak zachować się podczas rozmowy z osobami z pokolenia BB, X, Y i Z. - Jak rozmawiać z pokoleniem BB, X, Y i Z:
- używanie języka korzyści dostosowanego do każdego pokolenia,
- operowanie faktami i konsekwencjami – konstruktywna informacja
zwrotna dla pokolenia Y i Z,
- FUO – jak wprowadzać zmiany w zachowaniu studentów i współpracowników bez wzbudzania negatywnych emocji,
- 3 kroki docenienia studenta z pokolenia BB, X, Y i Z,
- 5 najczęściej popełnianych błędów komunikacji z pokoleniem Y i Z. - Podsumowanie szkolenia:
- wskazówek jak porozumiewać się z pokoleniem BB, X, Y i Z,
określenie kluczowych punktów zapalnych.