Jak mówić o nauce tak, żeby nas słuchano – i to nie tylko w gronie specjalistów? Uczestnicy majowego International Staff Training Week, który zorganizowaliśmy na naszej uczelni, przez pięć intensywnych dni szukali odpowiedzi na to pytanie. W międzynarodowym gronie uczyli się, jak opowiadać o badaniach w przystępny sposób, jak dotrzeć do różnych odbiorców i jak wykorzystać nowe technologie w komunikacji. Było konkretnie, praktycznie i – jak podkreślali sami uczestnicy – inspirująco.
Pierwszego i drugiego dnia uczestnicy dołączyli do 2. edycji międzynarodowej konferencji The Social Context of Sciences, która koncentrowała się na „Interdyscyplinarności i ocenie technologii”, wspierając dialog i współpracę w zakresie rozwiązywania złożonych globalnych wyzwań oraz kształtowania odpowiedzialnej i zrównoważonej przyszłości.
Kolejne dni wypełniły warsztaty o nieświadomych uprzedzeniach w nauce, o tym, jak mówić o badaniach w prosty i ciekawy sposób, jak tworzyć dostępne treści i jak lepiej wykorzystywać media społecznościowe. Uczestnicy nie tylko słuchali, ale też ćwiczyli – przygotowywali prezentacje, odwiedzali laboratoria, dyskutowali w mniejszych grupach. Była też całodniowa wycieczka do Bolesławca, z warsztatami w muzeum ceramiki, oraz wspólna kolacja integracyjna.
W wydarzeniu wzięło udział 16 osób z Ukrainy, Rumunii, Tanzanii, RPA, Szwecji, Finlandii, Hiszpanii, Kosowa, Bośni i Hercegowiny oraz Austrii.