1) koordynacja zawierania i obsługa umów bilateralnych oraz aktualizacja bazy danych dotyczących umów w ramach programu ERASMUS+, koordynowanych przez Centrum;
2) obsługa administracyjno-finansowa wymiany studentów I, II stopnia i w Szkole Doktorskiej, w ramach programów międzynarodowych, koordynowanych przez Centrum;
3) aktualizacja treści na stronie internetowej Centrum w zakresie informacji o realizacji międzynarodowych programów wymiany edukacyjnej;
4) prowadzenie i aktualizacja bazy danych, dotyczących umów o współpracy międzynarodowej zawieranych w ramach programu ERASMUS+;
5) prowadzenie działań na rzecz pozyskiwania funduszy na realizację międzynarodowych projektów mobilnościowych;
6) opracowywanie budżetów, administrowanie bazą, monitorowanie finansowe i rzeczowe oraz przygotowywanie raportów i sprawozdań, dotyczących projektów mobilnościowych i wymiany międzynarodowej, koordynowanych przez Centrum;
7) gromadzenie, przetwarzanie i rozpowszechnianie informacji oraz ewidencjonowanie danych dotyczących programów ERASMUS+ (mobilność edukacyjna), KA 103 i KA 107;
8) współpraca z koordynatorami jednostek uczestniczących w projekcie i uczelniami partnerskimi w zakresie porozumień;
9) ewidencjonowanie wniosków projektowych oraz projektów realizowanych na Uczelni w ramach międzynarodowych programów edukacyjnych ERASMUS+ AKCJA 2;
10) opracowywanie danych do sprawozdań w części, dotyczącej wydarzeń międzynarodowych organizowanych i koordynowanych przez Centrum;
11) punkt kontaktowy i współpraca z jednostkami administracji publicznej, placówkami dyplomatycznymi oraz organizacjami pozarządowymi w sprawach dotyczących osób podejmujących i odbywających kształcenie oraz słuchaczy kursów językowych;
12) udzielanie informacji cudzoziemcom w zakresie pełnego cyklu studiów, stypendiów przyznawanych przez Narodową Agencję Wymiany Akademickiej, opłat, legalizacji pobytu, organizacji studenckich na Uczelni;
13) współpraca z instytucjami obsługującymi programy stypendialne dla cudzoziemców, w tym realizowanie wypłat świadczeń finansowych stypendystom Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej;
14) współpraca z wydziałami Uczelni w zakresie obsługi administracyjno-finansowej studentów cudzoziemców na studiach I i II stopnia, realizowanych w języku angielskim i polskim, odbywających kształcenie:
a) jako stypendyści strony polskiej,
b) bez odpłatności i świadczeń stypendialnych,
c) jako stypendyści strony wysyłającej,
d) jako stypendyści Uczelni
na podstawie:
e) umów międzynarodowych,
f) umów zawieranych z podmiotami zagranicznymi przez Uczelnię,
g) decyzji ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego
lub odpowiedniego ministra oraz studentów biorących udział w wymianie w ramach międzynarodowych programów mobilnościowych,
h) decyzji Rektora Uczelni;
15) organizacja warsztatów mających na celu zwiększenie kwalifikacji z zakresu kompetencji międzykulturowych oraz obsługi studentów cudzoziemców wśród pracowników Uczelni;
16) organizacja warsztatów dla cudzoziemców, dotyczących różnic międzykulturowych i problemów adaptacyjnych;
17) realizacja, we współpracy z Działem Informacji i Promocji, działań o zasięgu międzynarodowym, promujących studia na Uczelni;
18) przygotowywanie działań i materiałów promocyjnych dotyczących oferty Uczelni w języku polskim i angielskim, w tym prezentacji oferty zachęcających zagranicznych studentów do podjęcia studiów na Uczelni, materiałów orientacyjnych dla zrekrutowanych studentów zagranicznych, materiałów prezentujących ofertę uczelni na rzecz współpracy z potencjalnymi partnerami strategicznymi oraz promocja wydarzeń organizowanych przez Centrum;
19) organizacja i obsługa szkół letnich i innych wydarzeń międzynarodowych mających na celu promowanie Uczelni na arenie międzynarodowej, organizowanych na zlecenie władz Uczelni;
20) organizacja wydarzeń dla cudzoziemców, biorących udział w międzynarodowych projektach mobilnościowych, podejmujących i odbywających kształcenie oraz absolwentów Uczelni we współpracy z Centrum Rekrutacji, Działem Wsparcia Aktywności Studenckiej i organizacjami studenckimi, w tym Dni Wstępnych;
21) redakcja newslettera dla międzynarodowej społeczności Uczelni;
22) koordynacja treści zamieszczanych na stronie internetowej Działu oraz aktualizacja informacji o organizowanych wydarzeniach międzynarodowych;
23) aktualizacja treści na stronie internetowej Centrum w zakresie informacji o realizacji międzynarodowych programów wymiany edukacyjnej;
24) prowadzenie profili w mediach społecznościowych, dedykowanych międzynarodowej aktywności studenckiej i programach wymiany edukacyjnej, we współpracy z Działem Informacji i Promocji;
25) gromadzenie, przetwarzanie i rozpowszechnianie informacji, dotyczących ofert stypendialnych dla studentów i kadry akademickiej